stylingtips

angående denna frisyr som jag gjorde för cirka 2 veckor sen på en plåtning:





fotograf: Hea
mua: Hanna
modell: Natta


* började med att smörja in håret med värmeskydd, ( mitt kära Kèrastase ) och sedan plattade jag håret i tre delar.

* efter det så tuperades lager för lager uppåt för att få en ofixerad rock-stil, detta kan då göras på olika sätt beroende om man vill ha en slät eller matt finish.. om man vill få det glansigt så kan man efter att man har sprayat borsta försiktigt så att volymen håller sig kvar med det spretiga försvinner lite. Annars är det bara att spraya.

* satte sedan fast 2 stycken klämmor för att det inte skulle falla neråt, tvinnade håret med 2 så att det inte heller skulle lossna, ( detta måste såklkart baseras på hur mycket hår personen har) .

* sen är det bara att spraya, använd en stark spray så att det verkligen håller sig!, själv använde jag Shockwaves.


Kommentarer
Postat av: JOHANNA

de var ingen ironi?

och btw,så vet jag att elin saknar dig

2009-11-19 @ 19:55:03
URL: http://elinandjohanna.blogg.blogg.se/
Postat av: hea

Sen glömde vi säga vem som tatt bilden å allt ;)



Ses på söndag snygging :)

2009-11-21 @ 01:18:23
URL: http://healina.blogg.se/
Postat av: dasmatte

assnyggt :)

2009-11-28 @ 05:50:53

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0