Styling, kort hår

Någon gång före jul bad ni mig att visa stylingtips och förslag på kort hår. Sagt och gjort här kommer lite enkla beskrivningar på hur du får ett kort, fräscht och sexigt rufsigt hår med snygg textur.
För att få till den rockigt höga känslan i håret kan kännas svårt ifall ditt hår vanligtvis är väldigt rakt och mjukt. Då behöver du ett wax som ger dig en matt textur, det finns flera på marknaden som hjälper dig. Man kan antingen använda ett puderwax, som Osis- dust it eller en waxpasta. Jag har tidigare använt:
Efter att ha smort in någon av dessa ovan är föningen kvar, blås håret från sida till sida för extra volym. På det sättet får du också lättare till den sträva känslan.
Avsluta med en hårdare gelé som hjälper håret att återfå lite av glansen men också för att se till att din frisyr håller sig på plats hela dagen rufsa och lägg till håret för att få det resultat du önskar. Sen är det bara att lägga på en glansspray som finish.
Ett glansspray som ger slingor och färg djup.
För dig som har naturliga vågor eller lockar, har det delvis lättare för att styla håret. Men kanske känns det svårt att få till stora mjuka lockarna utan friss. Då behöver du:
Smörj in i handdukstorkat hår och blås med hårtork+diffuser för att få den självtorkade känslan i håret.
Styla sedan som du vill, med plattången kan man få till luggen som kan vara svår att fixa med en locktång.
När du är nöjd så ska man spraya med en lockspray (VIKTIGT). Detta för att lockarna håller bättre och blir superdefinierade.
Jag är en trogen användare av denna:
Efter det kan man också använda glanssprayen som jag visade ovan.
Observera! Om man vill få mer slarviga beachlockar kan man använda sig av ett saltvattenspray:
Hoppas ni fick några ideér nu, själv stylar jag oftast inte så många tjejer med kort hår utan oftast killar men jag ska göra mitt bästa för att visa mer olika sätt man kan använda sig av för att styla allt från kort till mellanlångt till långt hår så nu är mitt sista tips. Iväg och experimentera!

Kommentarer
Postat av: shanelle

vart köper man de här produkterna? :]

2011-01-18 @ 19:43:03
URL: http://shanormark.blogg.se/
Postat av: linnea

Skulle du kunna visa lite förslag för normaillångt hår också:)?

2011-01-18 @ 20:50:00

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0