Mellanlång styling

Mitt hår växer som ogräs.
Det som alla däremot har är så kallade växt- och viloperioder.
Under växtperioden tillverkas nytt hår i hårsäckarna och kommer sedan ut, när växtperioden är avslutad (den är olika lång hos alla människor, detta avgör därför hur långt hår man kan få) så har håret en viloperiod när inget nytt hår bildas. När hårstrået har vilat faller det sedan av (de hundra hårstråna man borstar bort per dag är sådana) och en ny växtperiod påbörjas.
Mitt hår växer som ogräs, fast just nu har det fastnat i en så kallad mellanlängd. För vissa kan denna längd kännas omöjlig och klipper därför av sitt hår igen eller skaffar löshår. Jag vill därför ge er tips på hur ni kan göra för att håret inte ska kännas trist. Först ska jag lära ut lite info om hur håret och hårsäckarna fungerar.
Det som alla har är så kallade växt- och viloperioder.
Under växtperioden tillverkas nytt hår i hårsäckarna och kommer sedan ut, när växtperioden är avslutad (den är olika lång hos alla människor, detta avgör därför hur långt hår man kan få) så har håret en viloperiod när inget nytt hår bildas. När hårstrået har vilat faller det sedan av (de hundra hårstråna man borstar bort per dag är sådana) och en ny växtperiod påbörjas.
Det jag brukar gör med mitt hår när jag inte vill ha mina lockar är att grundplatta det genom att dela upp håret i sektioner. Värmeskydd är obligatoriskt, återigen Kérastase.Käraste är mitt nya smeknamn på denna underbara produkt (Tack Anna). Efteråt stylar jag luggen i en böj utåt, sen på med glansspray och iväg. Snyggt och superenkelt! Dock krävs en del tålamod.
Svårighetsgrad 1/5.
Håret här har jag fixat på samma vis som ovan fast även tuperat och satt fast överhåret med klämmor på varsin sida om huvudet. Även detta klarar de mest ointelligenta människor av. Kom bara ihåg att borsta ur det en aning så ni slipper visa er offentligt som levande svampbobsfyrkanter.
Svårighetsgrad 2/5.
Moving on.. Vågor piffar till vilken outfit som helst, dessutom får håret en riktigt schysst lyster!
Dela upp håret i sektioner och våga helt vilt, sen på med foxy curls och efter det kan man borsta ur lockarna lite lätt så att de blir rockigare. Om man vill kan man slänga över ett hippieband på detta, funkar utmärkt till vågor. Det man behöver för att åstadkomma ovanstående frilla är en fullt fungerande trippeltång, innan man får till knycket med den kan man ha några stunder då man ser ut som en levande pudel därför är detta lite trixigt, men övning ger färdighet. Och färdigheter ger fina resultat.
Svårighetsgrad 3/5.
Nu till något många med mellanlängden kan känna hat mot.. Superlockarna. Jajemen, truth to be told är att jag fortfarande har svårt för lockar på mitt hår. Fast jag älskar volymen och känslan av att inte behöva göra så mycket mer förutom att bara låta håret sköta sitt.
Använd en konlocktång för att få till resultatet ovan. Om du inte har en så fungerar plattången utmärkt. Dela upp i sektioner och spraya för varje sektion för extra stadga och definiton. Här gäller det att ha mer tålamod än vad Gud hade när han skapade jorden på 6 dagar. Men vem säger att hårt arbete inte lönar sig? Ditt hår kommer att ha mer oooomph än någon annans på festen och dessutom är du garanterad minst tre dagar obryddhet om håret.
Svårighetsgrad 3-4/5.
Hoppas att detta räddar er från löshåret och en radikal klippning;)

Kommentarer
Postat av: shanelle

Sv; hittade TIGI på den där nya(?) stället, hair style på bottenplan på CK idag :D

men tack iaf!

2011-01-19 @ 18:57:34
URL: http://shanormark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0