Och sen är saken biff

Nu tycker jag att vi drar igång en "hiss och diss-lista" inför våren. Det känns ju ultimat i detta läge.
DISS
  • Bred mudd på tröjkanten nedtill är enligt mig så ohett som det kan bli, ser ut som en fattig ginatröja för 50kr som kommer i alla hemska pastellfärger du kan tänka dig. Nä, det modet tycker jag att vi lämnar bakom oss.
  • Svart från topp till tå. Är väl egentligen inte fult, bara tråkigt. Speciellt nu när vi går mot ljusare (v)årstider tycker jag att man kan lämna det svarta bakom sig eller åtminstone bryta av med något, kanske en ljus jacka eller klara accessoarer.
  • Metallicfärger. NEJ!
  • Massor med puder och foundation, alltså ursäkta mig men varför smacka på med en orange grund när man kan bli brun på riktigt. Detta är nog det värsta, får rysningar varje gång jag ser detta.
HISS
  • Klara färger. Fräscht, uppiggande, roligt och intressant.
  • Missmatch, "matcha" med sådant som vanligtvis skulle ha sett ut som om en blind människa hade klätt på sig i mörkret.
  • Rött hår, hett som fan. Önskar att jag hade testat det innan jag bestämde mig för att bli blondin på livstid.
  • Knalliga läppar/ljusa kalla färger. Jag kan tipsa om mitt nya kallt rosa läppstift från MAC som är toppen, nr 30 ANGEl. Skitfint. 185kr får ni pröjsa för det.
  • Avklippta tröjor möjligtvis i collegetyg. Äntligen får dansmodet sin plats i världen. Inte för att jag hade skitit i att använda det ändå. Är nog det skönaste man kan dra på sig. En slapp tröja som halkar sådär oplanerat snyggt över axeln. YUM   Faster Måne lovar att hjälpa dig i kläddjungeln mysis.

Kommentarer
Postat av: elin

haha hade 2,5 av de 4 dissarna idag. förlåt, ska skärpa mig:$

2011-05-03 @ 20:33:31
URL: http://elinochmimmi.blogg.se/
Postat av: stina

jätte fin header :)

2011-05-04 @ 19:49:20
URL: http://www.stinasol.bloggplatsen.se
Postat av: elin

Hann inte se så jättemycket av dig på skolan idag, men jag har för mig att du hade en jättefin uppsättning i håret?:)

bild på den isf!:D

2011-05-05 @ 15:51:38
URL: http://elinochmimmi.blogg.se/
Postat av: malin

kika gärna in och lämna lite tips och idéer :)

2011-05-05 @ 16:21:26
URL: http://malinstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0