Lockar 2.0

Tänkte svara på en fråga som är återkommande då det gäller lockar: 
(Anonym: Vad använder du för locktång och hur gör du? Får inte mina fina alls...)
 

För att lockarna ska hålla är det viktigt med ett förarbete, dvs vad man gör innan man lockar det. En annan sak som kan underlätta är ifall håret inte är nytvättat, helst ska det vara schamponerat dagen innan. 
 
Steg 1. Börja med ett värmeskydd och saltvattenspraya sedan hela håret - detta för att håret ska bli lättare att forma samt ge det en lite sträv känsla.
 
Steg 2. Se till att håret är helt torrt innan du börjar locka det, dela sedan in håret i mindre delar för att det ska vara lättare att locka hela håret.
 
Steg 3. Ta ut en smal passé och locka den, upprepa genom hela håret tills du känner dig nöjd. 
 
Steg 4. Låt håret svalna ordentligt, det är när håret är kallt som det låses fast i sin nya form. 
 
Steg 5. Om du vill kan du nu dra fingrarna genom det eller borsta håret. 
 
Steg 6. Spraya underifrån för att undvika att tynga ned håret- och vips har du snygga lockar!
(Som håller dessutom)
 
 
Jag använder mig av två olika värmeverktyg då jag stylar håret, min plattång (GHD:s eller GAMA) och min konlocktång (Gorgeous). 
Konlockar
Plattångslockar + toupering
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Hej simone!:) skulle du kunna tipsa om ett par bra plattånger?

Svar: Hej Linnea! De enda plattänger jag testat är av märkena jag skrev om ( GHD & GAMA ) Men jag har även hört att Gorgeous & Cloud 9's plattänger ska vara riktigt bra!
Mitt tips är att lägga ut lite extra pengar för att få en bra plattång. För tro mig det är mycket som skiljer sig från en billig plattång och en lite mer exklusiv.
De håller oftast längre och har keramiska plattor som glider över håret istället för att ge det extra slitage. Det finns även plattänger som har rörande plattor som också förhindrar extra slitage :)
Simone

2012-08-31 @ 17:57:13

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0