Slitna toppar - Vad gör man?

Kommentar Tid
Alice om It ain't broke, so don't fix it:
Heej Simone! Jag undrar om du skulle kunna tipsa om något för slitna toppar. Jag har rätt uppklippt hår, dvs mer toppar som måste behandlas! Hur ska jag bära mig åt?! Jag håller på att spara mitt hår så det ska bli långt.. men jag kommer ingenvart eftersom jag måste klippa bort rätt mycket
IP: 94.254.19.198
KommentarTid
Alice om It ain't broke, so don't fix it:
Heej Simone! Jag undrar om du skulle kunna tipsa om något för slitna toppar. Jag har rätt uppklippt hår, dvs mer toppar som måste behandlas! Hur ska jag bära mig åt?! Jag håller på att spara mitt hår så det ska bli långt.. men jag kommer ingenvart eftersom jag måste klippa bort rätt mycket
IP: 94.254.19.198
Hej Alice!
Bra att du skrev detta då det är många som inte vet att ett slitet hår aldrig kan återfå sin naturliga spänst. Visst kan man tillfälligt reparera det, men om du som du uttrycker det "försöker att spara ut håret" så kommer det aldrig att bli sådär långt, fint och fräscht om du inte klipper bort det slitna. 
Jag brukar säga: Satsa hellre på ett lite kortare fräschare hår istället för långt och stripigt.
Att förebygga kluvna/slitna/torra toppar gör man bäst genom att vara noggrann med inpackningar, värmeskydd, balsamanvändning och så lite värme/kyla-påverkan.
Om man behöver en extrakur för håret kan man köpa silkesdroppar!
ps. Ditt hår kanske kommer kännas jättekort under en period då du klippt bort det slitna, men tänk på att det kommer växa ut igen och då har du ju drömhåret. Eller hur? ;)
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0