Dagsmake steg-för-steg

Here it is, osminkade sanningen till någon slags 50tals/röda läppar+eyeliner-make som jag brukar köra både till fest och vardags. VARNING. Dessa bilder är ytterst osmickrande!!!
Steg 1, Smörj in med en dagscreme så att du inte torkar ut huden. Extra viktigt om du är som jag och har extra torr hud!
Steg 2, Primer för att maken ska hålla hela dagen
Steg 3, Pensla/dutta på lite concealer över finnarna/röda områden
Steg 4, Mörka ringar under ögonen? INTE LÄNGRE, reflex cover dark kan sin grej
Smeta ut ordentligt under ögonen så kommer du se 70 gånger piggare ut! Sen kanske jag inte har de groteskaste mörka ringarna men ändå liksom:)
<Med , Utan>
Steg 5, ID bare minerals, medium tan & warmth. Borste nr 206 KICKS
Steg 6, shading med nr 47 terracotta glow från Isadora, borste l'oreal
Peddosmilet på hög nivå. Detta gör jag alltså för att markera mina annars så obefintliga kindben- tacka vet jag, flärre i ansiktet.
<Med, Utan>
Steg 7, highlighting glow in the dark HM och borste KICKS
Svårt att fånga skimret på bild men.. :)
Steg 8, the brows- ska jag våga göra det här eller åker jag på hatkommentarerna nu?;)
Brow color nr 2 från MUS
Ta bort det skarpa med en ögonbrynsborste
Färgad bryngele och skugga från elf- kladda på sen är det klart!
Steg 9, Eyeliner Isadora
Måla 3/4 av ögat och följ sedan den undre fransradens linje uppåt för att få det perfekta lyftet i "vingen"
Steg 10, Mascara
Torka bort spillet med en torr tops
Steg 11, läppstift Dare - MUS
Pensel - light stroke ID , är ingen läppensel men he funka fint ändå!
snesmile, jag föddes så. därför är det inte värt att mobba mig för det!
Voilá, fin dam va? 
Nä men ärligt, om någon har mage nog att skriva en hatkommentar nu så känner jag bara f*ckoff.
Detta inlägg har tagit mig 2 timmar att göra så hoppas ni gillar det, PÖZZ


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra inlägg ju, no hate

och dina ögonbrynisar är jättesnygga!!

2012-01-06 @ 18:33:45
Postat av: julia

du är jättefin, och det var ett kul inlägg att läsa!!

2012-01-06 @ 19:05:10
Postat av: Vendela

du är så himla söt simone! skitbra inlägg :)

2012-01-08 @ 09:29:46
URL: http://vendelaacrusell.blogg.se/
Postat av: Viktoria

bra inlägg! vad använder du för concealer? :)

2012-03-14 @ 21:52:55
URL: http://viktorianystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0