Mitt hår

Från det ena till det sjunde så har mitt hår växt som ogräs. Jag insåg detta då jag skulle fota min nya färg och håret räckte längre än spegeln. Wow tänker ni nu.. Men har fått för mig att mitt hår slutat växa medan alla andras bara blir längre och längre;) 
Slänger in lite bilder så får ni se hur mycket som kan hända på några månader om man sköter håret väl.

augusti 2011 


oktober 2011
 
december 2011
 
Idag (Juni 2012)


Rätt sjukt ändå.. Hade inte en blekaste om att det hade blivit såhär stor skillnad sen i augusti. Nice - undra hur jag ser ut nästa år då. Som ett jävla troll kanske?
 

Kommentarer
Postat av: Jessie J

Ett ord. WOW

Svar: Helt sjukt! :O
Simone

2012-06-26 @ 21:30:09
Postat av: Filippa

HUR GÖR DU??????????? blir galen

Svar: En bra fråga måste jag säga, för det första så har jag nog ganska tur med gener. Mitt hår kan bli över 70cm långt.. Sen försöker jag verkligen klippa mig varje/varannan månad och utöver det använder jag inpackning, vårdande schampo&balsam samt värmeskydd och hårolja. Dock måste man komma ihåg att håret växer inifrån därför är det viktigt att tänka på hur man lever också, sunt liv = fint hår.
Lycka till!
Simone

2012-06-26 @ 22:36:55
Postat av: michelle

OMG

2012-06-26 @ 23:20:40
URL: http://michelleostlund.myshowroom.se
Postat av: sandra

Hur har du håret när du sover? Grubblar jämt på detta då det känns som att det slits oavsett hur jag har det!

Svar: Jag kammar igenom det precis innan jag lägger mig och smörjer in topparna med olja sedan har jag det utsläppt. Om du oroar dig över slitningen så kan jag berätta att det oftast slits mer om du har det uppsatt. Alternativet är att fläta det om du har riktigt långt hår, problemet är ju då att du kan få oönskade vågor i håret.
Du får prova dig fram helt enkelt, men jag sover som sagt oftast med utsläppt hår :)!
Simone

2012-06-28 @ 13:39:47
Postat av: Anonym

hur sköter du ditt hår?:)

Svar: Ska göra ett sådant inlägg lite längre fram, dock känns det som att jag har skrivit om det alldeles nyss, haha! ;)
Simone

2012-06-28 @ 15:52:12
URL: http://jeenniferrr.blogg.se
Postat av: Anonym

vad rä det för olja du har?

Svar: Jag använder arganolja från Watercloud för tillfället, bild på den finns i hår/stylingtips-kategorin. :)
Simone

2012-06-28 @ 15:52:45
Postat av: Hilda

ojoj! där har de hänt grejjer minst sagt!

Svar: Det kan man säga;) haha
Simone

2012-06-28 @ 21:30:16
Postat av: Anonym

Hej Simone.
Jag har länge funderat över hur mycket håret slits av värmetänger. Hur ofta kan man använda dem och hur många gånger i veckan anväder du fön/platt-locktång?:)

Svar: Håret slits väldigt mycket av värmetänger, som tur är finns det dock väldigt många bra värmeskyddande produkter på marknaden. Se till att de skyddar upp till 220grader (så varm som platt&locktången kan bli) så att de inte ger onödigt slitage på strukturen. Om man har ett bra värmeskydd så kan man värmestyla håret så ofta man vill, men det kan vara bra och ibland viktigt att låta håret vila helt från dessa processer.
Ibland kör jag "stylingfria månader" då jag helt låter håret självtorka samt slippa all annan värmestyling i en hel månad. Detta kan göra underverk för ett torrt och frissigt hår!
Hoppas det hjälpte, kramar!
Simone

2012-06-30 @ 22:08:16

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0