slipp udda medresenärer

När man sätter sig på bussen och flera påstigande letar efter sina platser slutar det oftast med att man får sitta bredvid den konstigaste eller mest illaluktande människan. 
Detta har jag märkt eftersom att jag numera är en erfaren bussåkare.
Under mina resor har jag då upptäckt att det finns åtgärder att vidta för att slippa dessa irriterande medresenärer. Självklart vill jag dela med mig av dessa råd.
Tips 1.  Sätt dig längst in mot fönstret långt bak i bussen.
Tips 2. Inta en skum sitt/liggposition så ingen vågar störa dig (helst med ansiktet ut mot mittgången)
Tips 3. Lägg INTE väskan på sätet bredvid (alldeles för uppenbart att du inte vill ha sällskap och någon kommer därför slå sig ner bredvid dig endast för att jävlas).
Tips 4. Halvsov med öppen mun och se så oattraktiv ut som möjligt.
Tips 5. Dunka hög musik i dina trasiga hörlurar, helst hårdrock.
Tips 6. Spela lite lagomt sjuk, hosta till och snyt dig varannan minut.
Om detta inte fungerar så beror det helt enkelt på att bussen är för full och någon (mot sin vilja) kommer måsta sitta bredvid dig. Förhoppningsvis kommer denne försöka ligga så lågt som möjligt och du får en ostörd bussresa.
Ska nog anamma denna sovstil. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0