popart

Idag under våran färglära fick vi måla av en bild på oss själva i sann Andy Warhol-anda.
Resultatet kommer att bli skitläckert. Tyvärr hade jag glömt kameran hemma, (as usual) SUCK! men lovar att fota lite in process nästa vecka:)
Tills dess tänkte jag bjuda på lite smaskiga detaljer om vår klass;) Håll andan kära HV1A:re för nu kommer sanningen ut!
1. Efter idrottslektionerna har vi tävlingar om vem som kan bli klar snabbast. Dvs få av sig kläderna, duscha, klä sig, fixa håret osv. (Tänk er 16 virriga frisörer i underkläder som letar efter sitt hårspray)
2. Våra samtalsämnen är inte rumsrena. Herre, this has got to stop haha!

3. Vi är bra på att babbla, dvs prata om absolut allt oviktigt som existerar/inte existerar.
4. Strike a pose sker varje dag i snitt 50ggr per lektion då man är omgiven av speglar. Fy vad jag älskar allas spegelposer! ;)
5. Alla vet när en förändring skett och uppståndelsen är stor. Idag kom vår klasskamrat in och hade blivit blond. Världen stannade av för en sekund.
6. Om du har en ny tröja blir man överröst med komplimanger om hur satans läcker man/den är.
7. Killdetaljer är ingenting vi snålar om. Måndagsspanet inträffar samma tid, samma kanal och samma plats varje vecka.
8. Sätter man sig framför någon börjar den bakom automatiskt pilla en i håret, fantastiskt! Och ja, alla utnyttjar detta. (Fördelen med att gå i en frisörklass)

Kommentarer
Postat av: L

Hej Simone!

Jag satt och kollade igenom några sidor från kategorin hår/stylingtips. Sjukt kul att läsa om hår tycker jag och man lär sig ju faktiskt något nytt rätt ofta! Och det ser så sjukt kul ut att gå frisör alltså!:D



Jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg där du skriver om vad man absolut INTE ska göra med sitt hår, och vilka snoddar som sliter minst på hår?=)Du kanske redan har gjort ett sånt inlägg någon gång men jag hittade inget:/



Jag hoppas att din dag har varit super bra!

Kram

2012-03-13 @ 20:49:40
URL: http://liinnealindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0