bläddra förbi om du INTE vill veta varför jag åkte ambulans igår!

gårdagen började med att jag steg upp fixade håret åt frukost tog cykeln och gick ut på det halkiga underlaget...
tvekade om jag skulle ta cykeln eller inte.. men jag var ju lite sen så jag valde att ta det säkra före det osäkra,
fast säkert? nja för sen cyklade jag någon konstig väg och sen kände jag bara hur bakdäcket slirade sen flippade hela cykeln över till sidan och jag föll och slog skallen i isig gatusten .. det är det sista jag minns och att sedan vaknade jag upp cirka 5 meter bort från cykeln och upptäcker att jag har fått tre sms ba: var är du nånstans? varför är du inte på skolan , hallå simone?  då såg jag att klockan var halv 10 så jag fick panik och cyklade till skolan allt vad jag hade.. när jag gick in så snurrade hela huvudet och jag var hela tiden rädd att jag skulle falla igen.. sen gick jag in i klassrummet och då berättade jag för Kicki sen blev det dimmigt i huvudet och hon såg helt skräckslagen ut så hon kom mot mig i en väldans fart sen sa hon lägg dig ner.. hon såg att jag vinglade , hon gick och hämtade Jörgen ( skolsyster"bror"?) jag minns att han frågade vad jag hade gjort i en och en halvtimma , jag sa jag tror att jag har legat still., men han trodde inte det eftersom att om jag hade legat på isen så länge så hade jag varit iskall och någon borde ha sett mig så han trodde att jag hade virrat omkring på sjungande i mitt undermedvetna haha. skumt om någon såg mig(A)?sen kom en massa lärare in och frågade hur det var och om dom skulle ringa mina föräldrar osv, ja iaf sen ringde han ambulansen och då satte dom på mig värsta nackkragen så jag kunde inte ens röra huvudet.. kul? sen så var ju typ alla utanför i korridoren och nere i cafeterian och alla stirrade jävel, dom ba vem äre? alltså jag trodde typ att det var på låtsas när ambulansen kom osv ? jag drog upp luvan över huvudet och gömde mig ahha, sen näs jag kom till akuten så satte satte dom droppet i armen och jag hatar sprutor så jag började flänna.. ovanligt? sen insåg jag hur ont jag hade i både nacke och rygg och sen stack hon mig i andra armen sen fick jag 2 alvedon , jag trodde att jag var nära på att svimma så mina ögonlock började typ fladdra, inte kul. sen skjutsade dom in mig i ett rum , så skulle dom lysa mig i ögonen varannan sekund och ta blodtrycket i armen så jag tappade typ känseln både där och i ögonen,  sen efter ett tag så skulle dom känna på min rygg, men det gjorde så jävla ont dom klämde typ på alla kotor som hade hamnat på fel plats.. jag hade typ vridit hela ryggraden.. inte myspys , dom trodde att jag hade fått frakturer i bröstryggen så dom spände fast mig på en "spineboard" (osäker på stavningen) och ja den saken var inte kul den var en stenhård platta jag kunde röra på mina fingertoppar och tårna.. det var typ allt , resterande delar av kroppen satt fastspända mot det stenhårda, och efter ett tag så började det spränga i huvudet igen.. lagomt kul, så dom kom sköterskan med morfin och sprutade in.. jag blev lagomt dåsig och blev jätteförbannad när dom skulle plocka ut min navelpiercing för att dom skulle röntga mig.. men inget kunde jag göra jag var ju fastspänd så acceptera.. ingen navelpiercing nå mera.. sen när jag kom ut därifrån så hade jag legat på den där plattan i typ 4 timmar så då fick jag typ mer ont av den än vad jag hade egentligen, sen så skulle dom kolla min hjärtrytm så då satte dom fast elektroder över typ hela min mage, och det gjorde förbannat ont när dom skulle slita bort dom där, fyfan. smärta på hög nivå.. men inte lika kul som när min arm med droppnålen i höll på att slitas ut av nån random person.. ja sen fick jag äntligen bli av med den hemska spineboarden , sen så kändes det som att någon satt och kastade sten i bakhuvudet på mig.. återigen smärta, så jag fick ytterligare 2 alvedon.. sen blev jag inlagd på barnavdelningen för dom skulle fortsätta att lysa mig i ögonen och ta blodtrycket varannan kvart. gissa om jag var less? hade iaf ingen fraktur i ryggen , men jag var dö ´hungrig för jag hade inte fått äta något på hela dagen och inte fick jag äta något då heller för jag hade droppet kvar.. men sen kom världens bästa Ossian och lyste upp min dag, han hade med sig ett gosedjur, gissa om jag blev glad då! typ det gulligaste som någonsin skapats! Jag hade ont enda tills jag fick 2 alvedon till .. sen så gick jag omkring och försökte hitta på något kul.. men icket, men sen fick jag iaf 2 alvedon till innan jag somnade då såg min rumskompis (som hade opererat bort blindtarmen) på Nikke Nyfiken, skrattretande men det var det roligaste jag kunde göra!

men nu är jag hemma och jag gissar på att INGEN har orkat läsa det här , men kändes ändå bra att berätta för bloggen ,  så pussss





 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Heffa

Stackare...

2009-11-10 @ 14:38:08
Postat av: Julia

Men gud så hemskt Simone, varför måste de alltid hända dej, kunde de inte vara någon annan för en gångs skull...

det är helt sick.

Men jag hoppas att du blir bättre!

Kraaam

2009-11-10 @ 15:53:18
URL: http://highfivee.blogg.se/
Postat av: pia

sv: haha oj ja, tack, rättade till det nu:]



^gud stackare:( krya på dej då<3

2009-11-10 @ 16:03:37
URL: http://pias.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi hoppas du blir bra snart!



Det tror vi med! Vi hör av oss när vi kommit på något bra, men vi kan säkert fota om någon/några veckor :) Kommer bli superkul!



2009-11-10 @ 16:32:24
URL: http://forgottenfairytales.blogg.se/
Postat av: Storebror Daniel

Hej kära syster. Vilken osis du har. Hoppas du mår bättre. Jag tänker på dig. Puss och kram!



PS. Sjukhus är fan sämst. Hata Landstinget.

2009-11-10 @ 17:14:38
Postat av: jenny

gumman:( hoppas du mår bättre nu,tänker på dej!

puss(L)

2009-11-10 @ 17:43:12
URL: http://jsoo.blogg.se/
Postat av: Hanna

åå stackare, krya på dig

jga var jätte rädd när jag kollade in igenom fönstret och såg dig ligga där fast bunden :[

puss<3

2009-11-10 @ 17:54:54
Postat av: moa

Tack gumman!=) Det var verkligen hur roligt som helst=) Ja, alltså, vet inte när min nästa plåtning blir.. Men jag hör av mig!



Stackare.... Åh..

2009-11-10 @ 21:01:07
URL: http://moaas.se
Postat av: Amanda

Åh,stackare.. hoppas att du mår bättre nu!



Kram

2009-11-11 @ 09:34:54
URL: http://aamandali.blogg.se/
Postat av: Saaring

Gud va hemskt :O

Hoppas allt gick bra

2009-11-16 @ 18:50:16
URL: http://lillsaaring.blogg.se/
Postat av: jazz

ajaja hoppas du mår bättre nudå! lät riktigt illa de där! stackare..

2009-11-19 @ 16:16:25
URL: http://jessyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0