Dansväxthuset

Något jag tjatar om oftare än jag äter är dans och ännu mer om Dansväxthuset. Så för att ni ska slippa leva i ovisshet tänkte jag berätta lite kort om vad detta är för något!
Dansväxthuset är ett projekt som leds av Skellefteå kultur, men inte kommunen och därför blir Dansväxthuset sponsrade då och då. För att bli medlem måste man söka genom att skicka en anmälningsblankett och göra en audition. När den biten är avklarad träffas man 3-4 gånger i veckan 2 timmar vardera och utävar olika stilar. Detta är något fantastiskt, att få chansen att utvecklas med underbara människor ger en känsla av trygghet.
Just nu dansar vi Jazz i "Simonsonteknik" måndag och onsdag och balett på tisdagar. Under vårterminen kommer vi att jobba på ett projekt som sedan kommer att redovisas under våren i form av föreställningar.
Nu ska jag avrunda detta, men har ni frågor så är det bara att bomba mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0