Hallonmousse med vit choklad á la Simone

*Börja med att vispa 5 dl grädde riktigt fluffig
*Ta sedan fram de frysta/färska hallonen ca 3-4 dl och värm dem i mikron mosa dem sedan våldsamt med en gaffel. (bra tillfälle att avreagera sig, jag lovar de kommer inte ta illa upp;))
Häll sedan över de varma hallonen i den vispade grädden och rör om tills den får en jämn rosa färg
Nu till den riktiga delikatessen, vit choklad. Dela gärna upp bitarna i mindre delar medan du låter vattnet koka upp i vattenbadet.
Lägg de färdighackade bitarna i en skål ovanpå en kastrull med kokande vatten
När det börjar ryka från kastrullen ska man röra konstant tills...
Chokladen är helt smält. Då är det dags att röra ned den i hallonmoussen
När den sedan är färdigvispad är det bara att hälla över den i små skålar och dekorera valfritt..
Här ser ni det fina upplägget i en matlåda då jag har lovat att bjussa klassen på min specialité. Här rev jag lite vit choklad över som dekoration, sen ska jag nog lägga på lite hallon också.
So there you have it! Lätt som en plätt, någonting att variera kladdkakebakandet med. Nyttigare, godare och simplare att göra dessutom ;)

Kommentarer
Postat av: Cassandra

shit vad gott!

2011-11-21 @ 16:12:49
URL: http://caslie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0