Här kommer svaren:)

Anonym om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
bor du själv i en lägenhet i umeå? och varför går du där och inte i skell? :))
IP: 90.231.251.174

Svar: Hej! Detta är en fråga jag får relativt ofta och nu tar jag tummen ur och ska berätta hur det ligger till. Jag hyr alltså ett rum av en bekant till familjen, så kort och gott är jag inneboende fast har ett eget rum och naturligtvis tillgång till alla andra ytor såsom kök, badrum och vardagsrum. Bor även centralt.
Anledningen till att jag går här var för att jag hade gjort lite jämförelser och undersökt utbildningarna lite närmre, därför har jag  kommit fram till att detta är en bättre utbildningsväg och enligt mig känns den väldigt seriös och ordentlig. Tummen upp för det:)



Anonym om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
Favorit klädesplagg?
Favorit frisyr?
Roligaste plagg i din garderob?
Konstigaste plagg i din garderob?
IP: 95.155.202.69
08 September, 17:15

Svar: Jag har otroligt många favoritklädesplagg men om jag måste välja så är det nog ett jämnt lopp mellan tjocksockor och sköna toppar.
Favoritfrisyr grundar jag helt på personlighet, ansiktsform och liknande. Fast något som alltid fallit mig i smaken är långa mörka hår med en skarp pannlugg.
Men även mjukare luggar i kombination med andra hårfärger är stört snyggt.
Roligaste plagget:
Konstigaste plagget:

molly om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
Hej!
Jag undrar hur du gör med ekonomin och så när du bor i Umeå. Har själv funderat många gånger om jag ska gå skola i en annan stad, men har alltid funderat över det här med bidrag och sånt så om du skulle kunna skriva ett inlägg om det så skulle det vara toppen:)!
IP: 95.155.227.6
12 September, 00:30

Svar: Hej Molly! Att välja att gå skolai en annan stad har definitivt varit ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Alla nya intryck, nya människor, nya lärare, nya vänner, ja tametusan allt som är förändrat är bra. Ekonomin är ju självklart ett viktigt inslag, jag hade som sagt tur att få bo hos en bekant så att jag själv slipper fundera över hur man ska betala för mat och annat. Om utbildningen/linjen du har valt, inte finns i din hemstad kan du ansöka om inackorderingstillägg som kommer i slutet av månaden och ligger på ungefär 1400kr och tillsammans med det får du ju även CSN-bidraget på 1050kr. Sen har du säkert snälla föräldrar som hjälper till ifall nöden kallar, men det kan vara en bra sak om du har ett jobb eller åtminstone har sommarjobbat så att du kan lägga undan och spara lite pengar. Mitt tips är iaf att du ska börja leta efter boende redan nu och andra alternativ som kan vara bra för just dig:)! Kram.




shanelle om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
Vad ska man göra om håret är torrt typ 5 cm från topparna och upp? Att lägga i olja i 20 min fungerar inte :(
IP: 77.110.22.25
12 September, 16:36


Svar: Ifall håret är torrt och sprött kan det vara så att du använder fel produkter, annars är det helt enkelt så att det är kluvet och trasigt. Gå till närmsta frisör och fråga så att du hinner klippa av det innan det blir värre!
Använd värmeskydd och tvätta det ej för ofta tills dess.


moa om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
hur mycket tar du för att färga håret:)?
IP: 81.231.142.200
06 September, 09:00

Svar: Detta är något jag inte valt att lägga ut på bloggen eftersom att det varierar mycket beroende på vilken typ av behandling man vill ha dvs flerfärg, färg, utväxtfärgning, slingor, blekning m.m och hur mycket hår man har. Så ifall du är intresserad utav någon ovanstående behandling kan du höra av dig till mig på facebook, det gäller även för er andra samt klippning. Kram

anonym om Frågestund - utbildning, hår och dylikt.:
hej skulle inte du kunna göra några hår videor olika frisyrer som du tycker är snygga jag tackar på förhand :)!!
IP: 81.235.220.84
03 September, 12:53


Svar: Jag ska göra mitt bästa, men jag lovar ingenting. ;) Det är nämligen mycket tidskrävande och jag suger på filmredigering.


mimmi om Slingade håret på:
Bor du själv i Umeå nu? Jättefin blogg! :)
IP: 192.71.148.10
03 September, 10:54


Svar: Checka första svaret. Tack så mycket och kram:)


sofia om Lika längder - grön:
vad heter boken? och vart kommer den ifrån:-)?
IP: 84.217.246.74
01 September, 23:15


Svar: Det är som sagt en utbildningsbok som man beställer genom sin utbildning, där registreras ens personuppgifter och man skrivs in som en frisörstuderande. Om din utbildning kräver att ni ska beställa denna kommer ni nog att informeras om den snart:)


linnea om Nollning:
kan du inte visa hur din lägenhet ser ut?:)
IP: 95.155.236.51
25 Augusti, 23:04


Svar: Bilder har jag redan tagit, nu väntar jag bara på godkännande från "hyresvärdarna". :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0