Vad man absolut INTE ska göra med sitt hår


L
om popart:
Hej Simone! 
Jag satt och kollade igenom några sidor från kategorin hår/stylingtips. Sjukt kul att läsa om hår tycker jag och man lär sig ju faktiskt något nytt rätt ofta! Och det ser så sjukt kul ut att gå frisör alltså!:D

Jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg där du skriver om vad man absolut INTE ska göra med sitt hår, och vilka snoddar som sliter minst på hår?=)Du kanske redan har gjort ett sånt inlägg någon gång men jag hittade inget:/

Jag hoppas att din dag har varit super bra!
Kram

Hej Linnea!
Vad kul att du uppskattar det, för hår är faktiskt min passion (vilket inte är så svårt att förstå hihi). 
Det är sannerligen världens bästa linje och kommer att vara hur kul som helst att få jobba med detta livet ut. Man lär sig något nytt varje dag och just när det kommer till hår suger jag åt mig information som en fuktig svamp. Därför vill jag dela med mig så fort jag lär mig något nytt.
Självklart kan jag berätta litegrand om big NONOs när det kommer till hår.
1. Färga/blek aldrig håret hemma! Anledning: Du vet inte hur stark färgen är och hur slutresultatet kommer att bli, mest troligt INTE som färgen på förpackningen.
2. Permanenta/rakpermanenta inte håret hemma. Anledning: Du kan nog lista ut varför själv;) Jag säger bara kemisk klippning och sen sitter ni där utan hår..
3. Klipp inte dig själv. Anledning: Det kommer se ut som att din femåriga lillasyster har gått lös med en sax!
4. Använd inte Blondspray (Spray Blonde Scharzkopf). Anledning: Den slutar aldrig verka och kommer att bleka sönder ditt hår.
5. Värmestyla aldrig håret utan värmeskydd. Anledning: Det sliter nåt så otroligt på håret.
6. Försök använda hårsnoddar utan metallklämmor och se till att hårnålarna du använder är hela. Anledning: Dessa kan nöta av håret.
7. Sov inte med clip-ons. Anledning: Samma som ovan.

Kommentarer
Postat av: Nattali

Hej, jag har rätt slitet hår och ganska kort och tunnt. Har du något tips på hur jag ska få det "icke slitet" utan att behöva kapa av det lilla jag har och sedan om det finns något sätt att "odla" mer hår, jag har så sjukt tunnt hår.

2012-03-15 @ 09:37:25
URL: http://nmmw.blogg.se/
Postat av: Cecilia Eklund

Bra inlägg!

2012-03-15 @ 19:48:59
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/
Postat av: L

Tack för att du tog dig tid till att skriva detta inlägg!:D

Kram

2012-03-15 @ 20:04:04
URL: http://liinnealindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0