funderar

Såhär på kvällskvisten brukar jag fundera ganska mycket. Över livet, över mat, över vänner, över misstag. Ja, i stort sett allting. Gjorde jag tillräckligt? Varför blev det inte som jag hade tänkt? osv.. Tänk om man kunde stänga av hjärnan eller åtminstone associationsbanorna så att man kunde kanalisera sina tankar. Det skulle väl vara ganska användbart. Tänk dig att du sitter i soffan och pluggar då du plötsligt känner doften av nybakade muffins. Frestad? probably. Lite irriterande att inte kunna fokusera utan att ha ätit en muffins. Så man går iväg och smakar på en goding. Problem? Ja, för nu måste man ju dricka. Rackarns också. Vattnet som var avstängt pga renovering. MMMMMMmmmm vatten.
Är det nu möjligt att sätta sig i soffan orörd av törsten och lukten. Nej, jag tror faktiskt inte det.
Det är nog ganska troligt att just något sånt här inträffar när man ska syssla med meningslösa (enligt de flesta) aktiviteter så som att plugga eller laga en trasig socka. Tja vad vet jag. Kanske är det så att man använder associationsbanorna som undanflykter för att slippa ta itu med de riktiga problemen.
En äppelpaj jag tillagade för några dagar sedan.
Nåväl, dags att återgå till kemiboken.. Eller vad är det för doft jag känner?

Kommentarer
Postat av: emma

känner igen mig:(

2011-03-15 @ 16:52:09
URL: http://emmasjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0