What goes around..

Tänkte följa upp med en part 2 av inlägget "Förfärad" som tydligen väckte en herrans massa känslor. Blev alldeles för mycket att läsa så valde att ta bort kommentarsfältet om ni nu skulle undra över det :) 
Ville bara påpeka att det jag skrivit om står jag för och om ni har någon annan åsikt är det helt ok. Så, nu släpper vi det och går vidare. Om det inte passar att jag gillar frisörprodukter så kan ni välja att inte läsa mer nu, för det är trots allt min blogg och för er som klagar över det som skrivs på denna sida har inget här att göra. Vi alla gör val och jag väljer att skriva om det som gynnar mig och det som jag tycker är intressant - inte så konstigt, eller hur? Att man sen orkar kommentera negativa&nedlåtande saker över internet är ju rent fascinerande. Vilket slöseri med energi!? Sen blir ni förvånade över att jag hugger tillbaka? Det är väl klart, det är inte direkt så jag skulle stå som ett mähä och bara ta emot om någon förklarade att jag är korkad för att jag har egna åsikter och erfarenheter. 
What goes around comes around som man brukar säga och detta inlägg blev långt för jag behövde att vädra mina åsikter. Nu ska jag gå och tvätta håret med mina älskade Kevin Murphy och min fantastiska lyxinpackning. Trevlig måndag läsare :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej, jag vill be hemskt mycket om ursäkt ifall jag sagt något dumt som kan ha sårat dig! Det jag ville var att ge min åsikt om balsammetoden och informera om att det faktiskt kan vara en bra metod ur mångas perspektiv.

Svar: Tycker inte alls att din kommentar var stötande på något vis! Bara informerande, alla har ju rätt till sin egen åsikt :) tack ändå!
Simone

2012-11-05 @ 20:30:46
Postat av: Emmy

Jag var en av dem som kommenterade inlägget "förfärad". Jag upplevde inte att min kommentar på något vis var kränkande, nedlåtande eller dylikt. Bara frågvis, med en och annan åsikt, vilket bör vara okej med tanke på att du yttrar dina åsikter. Om min kommentar mot förmodan uppfattades på ett negativt sätt, så ber jag om ursäkt, för det var inte alls vad jag var ute efter.
Jag fick inte svar på mina frågor i kommentaren, och skulle uppskatta om du kunde besvara dem i en kommentar eller via mejl. Anledningen till att jag vill detta är ju självklart för att få mer kunskap, och är det så att du har rätt i vad du säger, att dom produkterna du påstår inte fungerar faktiskt inte fungerar så är det väl inget problem att bevisa?
Som sagt, jag är absolut inte ute efter att gräla, eller på något vis låta nedlåtande eller kränkande.

Svar: Självklart ska jag ta tid och svara på dem! Hade inte så mycket tid att läsa och med tanke på de tidigare kommentarerna jag hade fått ögnade jag mest igenom denna och såg att du faktiskt hade många bra synpunkter så det tackar jag för. Upplevde inte heller att din kommentar var kränkande på något vis utan som du själv uttrycker det - mest frågvis. :) Står för det jag tidigare skrivit och ska förklara allt så det inte känns otydligt :) tacktack!
Simone

2012-11-06 @ 11:10:35
URL: http://earvid.blogg.se
Postat av: Fanny

Hej! jag har en fråga ang hår:) mitt hår blir väldiigt lätt tjorvigt och ibland kan det till och med bli tovor i håret. vet du vad detta kan bero på? ch finns det någonting man kan göra för att håret inte ska bli tjorvigt? Kram! :)

Svar: Hej Fanny! Detta är en mycket bra fråga och en av de största anledningarna till tjorvigt hår handlar om att det är slitet. När fjällskiktet luckras upp och till slut klyvs så ligger fjällen i fel riktning (tänk dig en kotte som man klappar åt fel håll) och när dessa "fastnar" i det hela håret trasslar det till sig. Så därför är steg 1 att klippa sig, det kan handla om en centimeter eller tio centimeter. Men såklart finns det sätt att förebygga denna trassliga känsla. Grunden till ett hälsosamt hår är att rengöra håret från skadliga kemikalier, skydda det mot värme och ha återfuktande och återuppbyggande produkter till hands. Jag använder arganolja från Watercloud och en superb. inpackning från L'oreal som förhindrar mitt hår från att trassla sig. Försöker också klippa mig varannan månad så att jag blir av med det slitna. :) Hoppas du finner någon av tipsen hjälpsamma! Lycka till
Simone

2012-11-06 @ 16:00:16
Postat av: Emmy

Såg nu att du faktiskt hade svarat på min tidigare kommentar, men jag hann inte läsa svaret eftersom du tog bort kommentarsfältet.

2012-11-06 @ 19:14:27
URL: http://earvid.blogg.se
Postat av: Denise

Hejsan! Jag funderar på att köpa KM schampo och balsam men vet inte vilka som passar mig så jag tänkte fråga dig som är så kunnig:)
Jag har halvtjockt asiatiskt hår som är lockigt/vågigt(brukar vara lite olika beroende på vilka produkter jag använder, men jag vill helst ha det lockigt) och ganska torr hårbotten..

Svar: Jag skulle rekommendera att du köper KM Luxury wash (schampo för grovt hår) och KM Hydrate me rinse (balsam för lockigt hår). Det bästa med KM är att man kan blanda alla deras wash och rinse efter behov så jag skulle säga att ovanstående kombination fungerar bäst för dig. Samt att du köper KM Born Again masque för din torra hårbotten (vårdar även skadat hår på djupet och förebyger kluvna hårtoppar) :)
Lycka till :)
Simone

2012-12-02 @ 19:54:22

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Be nice:

Trackback
RSS 2.0